مصرف دیفن هیدرامین برای نوزاد

طی تحقیقات بعمل آمده توسط فوق تخصصان گوارش نوزادان والدین و پرستار نوزاد برای درمان سرماخوردگی نباید خودسرانه دارو تجویز کنند. بعنوان مثال مصرف داروی دیفن هیدرامین می تواند برای نوزاد موجب اختلال یادگیری در آینده شود. پاییز فصل شیوع بیماریهای ویروسی است که موجب بیماری های تنفسی و گوارشی می شود. بیماری های تنفسی با نشانه هایی مثل آبریزش بینی، عطسه، سرفه، خارش حلق و ترشحات و بیماری های گوارشی به شکل اسهال خود را نشان می دهند.

در این مقاله به چند مورد از عوارض مصرف دیفن هیدرامین برای نوزادان زیر 6 ماه تا دوسال اشاره شده است و همچنین برای جایگزین کردن داروی موثری پیشنهاد شده است. مطالبی که در زیر است عبارتند از:

  •  مشکلات معده با مصرف دیفن هیدرامین برای نوزاد

بهتر است شیر کاکائو را به خاطر تحریک کردن گلو تا حد امکان استفاده نکنند و توجه داشته باشند چنانچه حال عمومی کودکشان بدتر و دچار بی قراری شد سریعاً به پزشک مراجعه کنند. از مصرف داروهای تب ‌بر مثل بروفن برای کودکان خردسال خودداری کنند. بخاطر اینکه کودکانی که مشکلات معده دارند دچار خونریزی ‌های معده و مشکلات گوارشی می شوند. مصرف استامینوفن برای کودکان منعی ندارد، ولی چنانچه کودک درگیری های کبدی داشت یا ادرار کودک پر رنگ بود از دادن استامینوفن نیز به او خودداری کنند.

  • یادگیری در نوزادان

هنگامی که علائم سرماخوردگی مانند عطسه و… در کودکان بوجود می آید و تا زمانی که ترشحات بینی شفاف است و تب شدیدی وجود ندارد نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست. ولی اگر در چنین شرایطی والدین آنتی بیوتیک به کودکان بدهند بنیه کودک ضعیف شده و مقاومت دفاعی او در آینده تضعیف می ‌شود. چرا که میکروب ها نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم شده و دارو، اثر لازم خود را از دست می ‌دهد. گاهی والدین خودسرانه شربت دیفن هیدرامین برای نوزاد خود تجویز می کنند، در صورتی که ۱۰۰ درصد در کودکان ممنوع است و باید بدانند اگر به کودک زیر ۶ ماه این شربت را بخورانند اختلال در یادگیری را برای کودک به وجود می آورند. کودک زیر ۶ ماه با مصرف شربت دیفن هیدرامین در درسهایی مانند ریاضی و فیزیک در آینده دچار مشکل می ‌شوند.

  • شدن راه تنفسی

دیفن هیدرامین برای نوزاد ، از جمله داروهایی است که باعث غلیظ شدن و چسبندگی ترشحات راه هوایی در کودکان زیر دو سال می شود و به همین دلیل احتمال مرگ ناگهانی را در آنها بیشتر می کند. بنابراین توصیه می شود از مصرف خودسرانه آن برای نوزاد بپرهیزید و در مواقع اضطراری دوز لازم را زیر نظر پزشک دریافت کنید.

  • آلودگی در نوزادان

مصرف شربت هایی که خواب آلودگی را در کودک زیاد می ‌کند، بسیار خطرناک است و به هیچ وجه نباید برای خواب کردن کودک از دارو و مواد خواب آور استفاده کنند. عوارضی مثل ضایعات مغزی حتی کوتاه مدت حاصل مصرف این داروها در کودکان است. دیفن هیدرامین برای نوزاد نیز خواب آور است. در صورتی که والدین می‌ خواهند کودک خود را درمان کنند فقط می ‌توانند از قطره کلروسدیم برای شستشوی بینی استفاده کنند تا ویروسها را رقیق کنند. همچنین به کودکان خود مایعات گرم مانند سوپ بدهند.

 نتیجه گیری در مورد مصرف دیفن هیدرامین برای نوزاد

به یاد داشته باشید که در این مطلب از مضرات استفاده این دارو در نوزادان زیر هفت ماه نام برده شد. مصرف خودسرانه دیفن هیدرامین ساده موجب اختلالات شدید در آینده نوزادان خواهد داشت. علاوه بر آن به مطالب فوق العاده ارزشمندی در مورد گیاه بارهنگ اشاره شد، که جایگزینی فوق العاده در مقابل شربت های دیگر است.

  • التیام زخم
  • جایگزین دیفن هیدرامین برای نوزاد
  • درد دندان
  • بهبود انواع سرفه

در کل این گیاه فوق العاده می تواند در مواردی که در متن گفته شد موثر باشد ولی باید نیم نگاهی به مضرات آن نیز داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

اگر گیج، یا خسته شده اید و برای نگهداری از نوزاد خود به کمک نیاز دارید تیم خدمات پرستاری موسسه مهرگان برای شما پرستار کودک در منزل را پیشنهاد می دهد. در راستای بهبود حال شما قدم برداشته ایم تا جامعه ای سالم تر را رقم بزنیم.

موسسه پرستاری مهرگان

پرستار سالمند