۳۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

آشنایی با تلویزیون های ایکس ویژن

آشنایی با تلویزیون های ایکس ویژن

تلویزیون‌ های ایکس ویژن یکی از مدل‌ های جدیدی است که در طی سال‌ های اخیر در بازار عرضه شده است. ایکس ویژن یکی از محصولاتی است که در سال 2006 به شرکت توزیع مادایران پیوست و به این صورت نام تجاری ایکس ویژن در ایران راه اندازی شد، بازار اولیه این دسته از تلویزیون ها در ایران و خاورمیانه است.

ویژگی‌های تلویزیون ایکس ویژن

از ویژگی ‌های تلویزیون‎ های ایکس ویژن که آن‌ ها را از دیگر تلویزیون‌ ها متمایز کرده می شود  به این چند مورد اشاره کرد:

  • مجهز به پانل LED با درجه کیفی +A
  • دارای DVBT داخلی با کیفیت   HD
  • وضوح تصویر بالا Full HD یا رزولوشین ۱۹۲۰ x 1080
  • زاویه دید بسیار وسیع ۱۷۸ درجه افقی و عمودی
  • روشنایی و وضوح بسیار بالا در تصویر
  • قابلیت پخش فیلم به حالت ۲۴ فریم در ثانیه
  • قابلیت پخش صدا با فرمت‌های MP3,WMA,AAC
  • مجهز به ماشین زمان Time Shift
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی PVR حتی در حالت آماده به کار (استندبای)
  • قابلیت نمایش عکس‌ها با فرمت‌های JPG,JPE,PNG,BMP
  • قابلیت پخش تصاویر با فرمت‌های DIVX,MPG,MPEG,MP4,MOV,MKV
  • قابلیت پخش تصاویر، فیلم‌ها و موزیک از روی حافظه USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته‌ای

بررسی تلویزیون ایکس ویژن  XKU635

تلویزیون هوشمند XKU635 محصول ایکس ‌ویژن به‌ تازگی با سیستم صوتی هارمن کاردن و در دو سایز ۴۹ و ۵۵ اینچ وارد بازار کشورمان شده است.

مادیران در بازار لوازم کامپیوتری ایران به‌ اندازه‌ی کافی شناخته شده است. در سال ۱۳۸۵، مادیران برند ایکس ‌ویژن را با هدف تولید تجهیزات صوتی‌ و تصویری تأسیس کرد. هدف اصلی تأسیس این برند عرضه‌ تلویزیون‌هایی با قیمت‌های مناسب درمقایسه‌ با رقبای خارجی بود، به‌ طوری‌ که محصولات ایکس‌ ویژن به یکی از انتخاب ‌های اصلی افرادی تبدیل شده که به‌دنبال محصولی ارزان ‌قیمت برای رفع نیازهایشان هستند. تلویزیون جدید این شرکت با نام XKU635 با پنل ساخت TCL و سیستم صوتی هارمن کاردن اخیرا وارد بازار شده است.

یرای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: نمایندگی تلویزیون ایکس ویژن

طراحی و درگاه‌ها

مؤلفه‌ های طراحی XKU635 تناسب خوبی با یکدیگر دارند. ازنظر زبان طراحی به‌ غیر از اضافه‌ شدن بخشی به پایین پنل برای نشان ‌دادن استفاده از سیستم صوتی هارمن کاردن،‌ تفاوت فاحشی بین زبان طراحی این تلویزیون با دیگر محصولات جدید ایکس ‌ویژن دیده نمی ‌شود. گوشه‌‌ های تیز و حاشیه‌‌های اندک و طراحی خلوت و دو قسمتی پشت دستگاه آشنا به ‌نظر می‌رسند. ضخامت نیمه‌ بالایی تلویزیون فقط یک سانتی ‌متر و ضخامت بخش پایینی، یعنی میزبان درگاه‌ ها و اسپیکر، نیز درحدود ۵.۵ سانتی‌متر است. در حالت اتصال پایه‌ ها، تلویزیون به ۲۶ سانتی‌متر فضا در راستای ضخامت نیاز دارد. وزن دستگاه بدون پایه ۱۸.۴ کیلوگرم و با دو پایه فلزی به ۱۸.۸ کیلوگرم می ‌رسد. پایداری دستگاه در تکان ‌های عادی با اتصال پایه‌ها مناسب است.

در ساخت این تلویزیون از ترکیب فلز و پلاستیک و در ساخت حاشیه ‌های پنل و بخش بالایی پشت دستگاه از فلز و در ساخت بخش‌ پایینی پشت دستگاه و نوار پایین پنل و برخی دیگر از بخش ‌‌ها از پلاستیک استفاده شده است. استفاده از فلز در ساخت تلویزیونی با این برچسب قیمتی را به فال نیک می‌گیریم. حاشیه‌ های کنار نمایشگر XKU635 از دو بخش تشکیل شده که علاوه‌بر حاشیه‌ی ۹میلی‌ متری کنار پنل، نوار سیاه‌رنگ ۳.۵میلی ‌متری سرتاسری نیز در این تلویزیون به‌چشم می‌ آید. البته، این موضوع در بسیاری از میان‌رده‌های بازار دیده می‌شود و به کم‌حاشیه به‌نظررسیدن آن در حالت خاموش کمک می‌کند.

مرکز ایکس ویژن

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن (X.Vision)

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در راستای توزیع و پخش تولیدات ایکس ویژن، علاوه بر تأمین و عرضه‌ی مدل‌های گوناگون تلویزیون‌های ایکس ویژن، امکان ارائه‌ی خدمات پس از فروش را فراهم نموده است. پیش از آشنایی با خدمات عرضه شده در نمایندگی ایکس ویژن سرویس ، نگاهی به مادیران، شرکت عرضه کننده‌ی محصولات ایکس ویژن خواهیم داشت:

در سایت مادیران، شرکت سازنده‌ی تلویزیون‌های ایکس ویژن آمده است:

مادیران یکی از شرکتهای تولیدکننده و پیشرو در زمینه تکنولوژی، اتوماسیون اداری و خدمات پس از فروش در ایران می باشد. گروه مادیران، مجموعه ای از سه شرکت خصوصی است. این گروه از سال ۱۳۴۳ فعالیت خود را در زمینه ماشین‌های اداری آغاز کرده و اکنون با تجربه‌ای مفید و مستمر، پیشرو در زمینه تولید و عرضه بهترین تجهیزات اداری و انفورماتیک در ایران بوده و مسئولیت خدمات پس از فروش آنها را نیز به عهده دارد. گروه شرکتهای مادیران متشکل از سه شرکت: صنایع ماشینهای اداری ایران ، مرکز ماشینهای اداری ایران و خدمات ماشینهای اداری ایران می‌باشد.

سایت رسمی این شرکت در معرفی تلویزیون‌های ایکس ویژن (Xvision) عنوان می‌دارد که:

ایکس ویژن تنها برند ثبت شده و انحصاری مادیران، در خصوص محصولات تولیدی ( انواع LCD و LED )میباشد.

تعمیرات تلویزیون را می توان یکی از اقدامات تخصصی مرکز تعمیرات مرکز سرویس ایران دانست که با وجود متخصصان تمرکز ویژه ای روی آن دارد. (تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن)

تعمیر کار تلویزیون ایکس ویژن (X.Vision)

جمعی از دوره دیدگان متبحر، تعمیرکاران حرفه ای در زمینه تعمیرات بخش های مختلف تلویزیون TV،

با بهره مندی از تجهیزات پیشرفته، عهده دار این مسئولیت در مرکز سرویس یران سرویس هستند.

برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به مشتریان این دستگاه، جدیدترین دستگاه ها و ابزارآلات تعمیری موجود، در واحد تعمیرات تلویزیون ما فراهم شده است.

  • تعمیر پرش تصویر در تلویزیون
  • تعمیرات بک لایت تلویزیون
  • تعمیرات تلویزیون در محل و در منزل شما
  • تعمیرات آبخوردگی تلویزیون
  • تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در محل
  • تعمیر قطعات تلویزیون
  • نمایندگی تعمیرات تخصصی تلویزیون
  • خرابی پاور سوپلای تلویزیون

از آنجا که تلوزیون  دستگاهی بسیار پرکاربرد است و قطعات بسیاری در نحوه عملکرد آن تاثیرگذار هستند،

چرا مرکز سوریس ایران؟

  • استفاده از پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های تعمیر روز دنیا
  • بهره مندی از نیروی کار ماهر و متخصصان زبده
  • امانت داری و مشتری مداری
  • استفاده از قطعات مرغوب و اورجینال
  • تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در محل با گارانتی خدمات

 تعمیر انواع تلویزیون در محل شما انجام می پذیرد. در صورتی که این تعمیرات زمان بر باشد، تلویزیون شما به صورت رایگان به مرکز تعمیرات مرکز سرویس ایران  انتقال یافته و تعمیرات تخصصی بر روی آن انجام میشود.

از جمله مشکلات متداول تلویزیون های ال سی دی ایکس ویژن،

به وجود آمدن ایراد در صدا و رنگ تلویزیون است که می تواند به صورت خطوط افقی در تصویر، پرش تصویر، پخش شدن رنگ، حذف صدا و غیره بروز نماید.

بسیاری از این مشکلات می تواند در برد اصلی تلویزیون یا به اصطلاح مین برد ال سی دی باشد.

علاوه بر برد، فلت های انتقال دهنده تصویر و پنل تلویزیون LCD ایکس ویژن نیز که از جمله گران ترین قطعات تلویزیون به حساب می آید، در بروز اختلال در تصویر نقش مهمی دارند.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ (SAMSUNG)

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن برای اطمینان از رضایت شما، بالاترین سطح خدمات حرفه ای و مقرون به صرفه را ارائه می کند. از جمله خدمات تلویزیون ایکس ویژن که در این مرکز به صورت تخصصی ارائه می شود می توان به نصب و تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن اشاره کرد.

متخصصین تعمیر تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن در مرکز سرویس ایران، با گذراندن دوره های تخصصی سالانه در به روز نگه داشتن دانش فنی خود کوشا بوده و با تکیه بر سالها تجربه، انواع خدمات تعمیرات تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن را با گارانتی تعمیرات انجام شده، ارائه می نمایند. رفع مشکلات رایج تلویزیون های ال ای دی از جمله ایراد بک لایت، پاور، آبخوردگی پنل یا فلت، قطعی صدا یا نبود تصویر و غیره، توسط متخصصین باتجربه مرکز سرویس ایران در منزل شما انجام خواهد شد و در صورت لزوم، با انتقال دستگاه به نمایندگی و به بخش تعمیر تلوزیون با استفاده از تجهیزات پیشرفته در تعمیر تلویزیون LED ایکس ویژن شما، به اصولی ترین شیوه و بالاترین کیفیت ممکن مشکل تلویزیون شما رفع میگردد.

دقت داشته باشید اگر به هر دلیل کارکرد دستگاه شما غیر عادی شده یا مشکلی در زمینه استفاده از دستگاه مشاهده می کنید باید فوراً این مشکل توسط کارشناس فنی بررسی و برطرف شود چون احتمال دارد قطعات دستگاه خراب شود و مجبور شوید هزینه بیشتری بابت تعمیرات و یا تعویض قطعات بپردازید.

اجازه ندهید که به دلیل مشکلات کوچک تلویزیون شما اشکال اساسی پیدا کند! هم اکنون با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن تماس بگیرید. ما با کمک متخصصین با تجربه خود همیشه آماده خدمت رسانی به شما هستیم.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در شهرستان ها

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن به منظور رفاه حال کاربران خود اقدام به تاسیس نمایندگی تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در شهرستان ها کرده است. این نمایندگی با به کارگیری کارشناسانی با دانش و تجارب عملی بالا سعی در ارائه ی بهترین خدمات کیفی را دارد.

منبع: تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary

تعمیر ایکس باکس

تعمیر ایکس باکس

مرکز تعمیرات ایکس باکس خدمات تخصصی تعمیر و سرویس ، تعویض قطعات و… را به کاربران این محصول ارائه می نماید. ایکس باکس xbox، کنسول بازی قدرتمندی است که برای نخستین بار از سوی شرکت مایکروسافت به بازراهای جهانی عرضه شد. مایکروسافت با عرضه این محصول، توانست از برندهای رقیبی چون سونی پیشی گیرد و با ارائه کنسولی دلخواه برای گیمرها بازار جهانی این دستگاه را به تصرف خود درآورد.

در بازار کنونی، ایکس باکس ها در بسته بندی‌ها و طرح های متفاوتی عرضه می شوند که در این میان بسته‌بندی xbox 360 premium با استقبال بیشتری مواجه شده است و کارشناسان، این مدل را برای غالب کاربران مناسب می دانند. اگر چه در کشور ما فروشگاه های بسیاری به عرضه این محصول می پردازند اما در حوزه تعمیرات ایکس باکس، متأسفانه، مراکز مجاز و استاندارد چندانی وجود ندارد؛ مراکزی که بتوان با اطمینان و آسودگی خیال، دستگاه معیوب خود را به آنها سپرد و در پایان کنسولی سالم و بی‌عیب و نقص تحویل گرفت.

جهت رفع این کاستی، مدیریت مرکز تعمیرات ایکس باکس تیمی از خبره ترین و مجرب ترین کارشناسان حوزه تعمیرات ایکس باکس را گردهم آورده است و مجموعه ای از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا را در اختیار آنان قرار داده است. راه اندازی این مجموعه سبب گشته تا کاربران ایکس باکس بی‌هیچ دغدغه و دلمشغولی‌، دستگاه معیوب خویش را به مرکز تعمیرات ایکس باکس تحویل داده و در پایان کنسولی سالم و بی‌عیب و نقص را تحویل بگیرند.

تعمیرات ایکس باکس و تعویض قطعات

بدیهی است که قطعات ایکس باکس نیز همچون قطعات سایر دستگاههای الکترونیکی، در اثر استفاده نادرست کاربر و یا بر اثر استهلاک دستگاه، به مروز دچار خرابی شده و کیفیت نخستین خود را از دست  می‌دهند. در صورت بروز این اتفاق، دو راهکار پیش پای کاربر وجود دارد. راهکار نخست مراجعه به یک مرکز تعمیرات ایکس باکس و «تعمیر» قطعات معیوب است. در این صورت باید توجه داشت که مرکز موردنظر، در زمرۀ مجموعه های استاندارد و مجازی باشد که فعالیت های آن تحت نظر اتحادیه انجام می پذیرد.

در غیر اینصورت یعنی مراجعه به مراکز غیرمجاز بروز اختلالات دوچندان در دستگاه و خرابی های سایر قطعات چندان دور از انتظار نخواهد بود! راهکار دیگری که پیش روی کاربر وجود خواهد داشت مراجعه به مراکز تعمیرات ایسک باکس و درخواست «تعویض» قطعات معیوب است. در این صورت، قطعات استفاده شده جهت تعویض، می بایست حتما از قطعات اورجینال و سازگار با دستگاه بوده و کیفیت کارکرد آنها پس از تعمیر، در حضور کاربر تست گردد. مرکز تعمیرات ایکس باکس یکی از مجموعه های پیشرو در حوزه تعمیرات ایکس باکس و سایر کنسول های بازی است که کلیه خدمات خود را بر اساس استانداردهای جهانی این حوزه و به همراه گارانتی به متقاضیان ارائه می دهد.

مشکلات رایج ایکس باکس

داغ شدن ایکس باکس یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران این محصول با آن مواجه می شوند. معمولا کنسول های بازی پس از چند ساعت کار مداوم، با افزایش دما مواجه می شوند. اگر به هر دلیلی حرارت قطعات کاهش پیدا نکند، احتمال خرابی اجزاء ایکس باکس بسیار بالاست. بنابراین باید در اسرع وقت برای تعمیر ایکس باکس خود اقدام کنید.

سه چراغه شدن دستگاه هم یکی از اختلالات رایج مدل های مختلف ایکس باکس است که معمولا به دلیل استهلاک درایور به وجود می آید. مشکلات دیگری مثل روشن نشدن، خاموش شدن، عدم شناسایی و اجرای بازی ها، عدم شناسایی دستگاه های جانبی و … نیز جزء مشکلاتی هستند که در تعمیرات ایکس باکس مورد توجه قرار گرفته و برطرف می شوند.

خرابی های رایج ایکس باکس xbox

پیش از پرداختن به اشکالات رایج در ایکس باکس، ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که بسیاری از اشکالات پیش آمده در این دستگاه را می توان با نگهداری درست و توجه به سرویس های دوره ای، کنترل کرد. به عبارتی دیگر، اگر چه برخی خرابی ها در ایکس باکس متداول بوده و با گذشت عمر مفید ایکس باکس در آن مشاهده می شود، اما با سرویس دوره‌ای و نگهداری درست از آن می‌توان از بروز این خرابی ها پیشگیری کرد.

برای مثال سرویس نشدن دستگاه و نوسان های برق سبب ایجاد برخی اشکالات در این دستگاه می شود که با سرویس به موقع می توان آنها را برطرف کرد. لیکن غالب کاربران تا زمانی که این گجت های دیجیتالی دچار خرابی نشوند بازی با آن ها را ادامه می دهند و جهت سرویس و تعمیرات ایکس باکس اقدامی نمی کنند. بنابر تجربه کارشناسان ما در مرکز تعمیرات ایکس باکس، گرم شدن دستگاه و بالا رفتن دمای آن یکی از اشکالات عمده ای است که در ایکس باکس –البته در استفاده طولانی مدت- مشاهده می شود. اگرچه شیوه های متعددی در تعمیرات ایکس باکس جهت خنک‌سازی دستگاه وجود دارد اما این شیوه ها تنها زمانی مثمر ثمر خواهد بود که به موقع بر روی دستگاه اِعمال شود.

دیگر اشکال رایج در این دستگاه سه چراغه شدن است که می‌تواند به دلیل استهلاک درایور ایکس باکس با استفاده از dvd های خش دار و یا شل شدن و از جا کنده شدن کابل برق کنسول رخ بدهد. در صورت بروز چنین اشکالاتی توصیه می شود در اسرع وقت به یکی از مراکز استاندارد و مجاز تعمیرات ایکس باکس مراجعه کرده و سرویس های مرود نظر را بر روی دستگاه اعمال نمایید. توجه به سوریس های دوره ای ضمن رفع اشکالات احتمالی، تأثیر بسزایی در افزایش عمر مفید این دستگاه دارد.

تعویض قطعات ایکس باکس و سایر کنسول های بازی

  • تعویض CPU ,NAND (ریبال)
  • تعویض درایو نوری
  • تعویض لنز در مرکز تعمیرات ایکس باکس
  • رفع فریز ایکس باکس وان
  • تعویض آنالوگ های دسته
  • تعویض سوئیچ های دسته و برد اصلی
  • تعویض آداپتور پلی استیشن 4
  • رفع چراغ زرد و صفحه قرمز (ریبال کردن)
  • تعویض لنز فت
  • رفع خاموش شدن ناگهانی در مرکز تعمیرات ایکس باکس
  • تعویض لنز اسلیم
  • تعویض موتور بغل درایو
  • تعویض ریبون پاور و اجکت تاچ اسلیم
  • رفع هنگ و فریز ایکس باکس اسلیم
  • سرویس کامل XBOX بدون تعویض قطعه
  • تعمیر و سرویس درایو بدون تعویض قطعه
  • تعویض آنالوگ های دسته
  • تعویض سوئیچ های دسته و برد اصلی
  • تعویض فن آداپتور در مرکز تعمیرات ایکس باکس
  • سرویس کامل PS3 بدون تعویض قطعه
  • تعمیر و سرویس درایو بدون تعویض قطعه
  • تعویض آنالوگ های دسته
  • تعمیر و رفع کار نکردن صحیح دسته
  • دانگرید و کپی خور دستگاه
  • تعویض CPU ,NAND و جیتگ
  • رفع سه چراغ قرمز (ریبال) در مرکز تعمیرات ایکس باکس
  • هک و کپی خور (جیتگ)
  • تعویض درایو
  • تعویض لنز فت در مرکز تعمیرات ایکس باکس

 خدمات مرکز تعمیر ایکس باکس

شما کاربران گرامی می توانید با حضور در مرکز تعمیرات ایکس باکس تخصصی ترین سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با این دستگاه و البته سایر کنسول های بازی را دریافت نمایید. برخی از سرویس های تخصصی تعمیرات کنسول بازی ایکس باکس، تعمیرات پلی استیشن و سایر تجهیزات مرتبط با این حوزه که در این مرکز ارائه می گردند .

منبع: تعمیر ایکس باکس

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary

تاریخچه مادیران

 

تاریخچه مادیران

ساختاری قدرتمند

گروه مادیران که در سال 1343 تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه IT در ایران می باشد. این کسب و کار شامل شرکت های ثبت شده در بورس و همچنین شرکت های خصوصی می باشد که توسط چندین نسل از خانواده و مدیرانی کاملا حرفه ای اداره می شود. بیش از 50 سال تجربه موفق در ارائه کالاهای باکیفیت و خدمات پس از فروش آنها در سراسر کشور از افتخارات مادیران می باشد.

زیر مجموعه های مادیران

در حالی که کسب و کار اصلی مادیران لوازم الکترونیکی مصرفی است، مادیران صنایع بسیاری را از لوازم خانگی گرفته تا زیست تخریب، پلاستیک، سرمایه گذاری ساختمانی، و بسیاری دیگر را نیز در بر می گیرد. ما دارای یک زیر مجموعه قوی و گسترده در سرتاسر ایران هستیم که با بینشی بی نظیر شامل بخش های عمده ای از صنعت کشور می شود.

شرکتی کاملا مستقل

مادیران به هیچ گروه یا سازمانی در ایران وابستگی سیاسی ندارد.

ما نهایت تلاش خود را در حفظ این استقلال به کار گرفته و به نتایج آن ایمان داریم.

ارزش های ما

مادیران از بدو شروع همواره معتقد به "انجام کار صحیح" بوده و ارزش ویژه ای به این مهم قائل است. این معیار در تمامی تصمیم گیری ها و عملکردهای مادیران دیده می شود.

به جهت حسن عملکرد و اعتبار خود، طی سالیان متمادی به عنوان نماینده انحصاری شرکت های معتبر بین المللی انتخاب شده و محصولات آنها را به سراسر ایران معرفی کرده ایم. شرکت مادیران نماینده انحصاری برندهایی همچون LG Electronics، Sharp، Epson و Renault Trucks می باشد که سابقه برخی از این همکاری ها به دهه 1340 بازمی گردد.

کلیک کنید: نمایندگی مادیران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary

تعمیرات مانیتور ایکس ویژن

تعمیرات مانیتور ایکس ویژن

تعمیرات مانیتور ایکس ویژن با توجه به تولید این محصول در کارخانه های داخلی، می تواند با بهترین کیفیت توسط کارشناسان نمایندگی ایکس ویژن انجام پذیرد. کارشناسان ما با در اختیار داشتن تعداد بیشماری از این دستگاه ها، به آنالیز و واکاوی تخصصی آنها پرداخته و ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری مانیتورهای ایکس ویژن را استخراج نموده اند. دستیابی به این اطلاعات سبب گشته تا کارشناسان مرکز تعمیرات مانیتور ایکس ویژن موفق به تدوین روشهایی مؤثر در تعمیرات این دستگاه گردند و جزیی ترین اختلالات و عیوب ایجاد شده در آن را در سریع ترین زمان ممکن رفع نمایند. کارشناسان ما در این مرکز شما را در جریان جزیی ترین اشکالات پیش آمده در دستگاه قرار داده و راهکارهای موجود جهت رفع آنها را با شما در میان می گذارند. شما کاربران گرامی می توانید در صورت مشاهده هرگونه نقص، اختلال و یا خرابی در این دستگاه به این مرکز مراجعه نموده و تخصصی ترین سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایید.

برخی اختلالات مرتبط با مانیتور ایکس ویژن و شیوه‌های رفع آن‌ها:

آسیب مانیتور تلویزیون ایکس ویژن (LED) به دلیل برخورد با یک شی تیز:

تنها راه‌حل موجود در این بخش تعویض مانیتور با یک مانیتور جدید و اورجینال می‌باشد. تعویض مانیتور ایکس ویژن در این مرکز به دلیل بهره‌مندی از آرشیو جامع قطعات در کمترین زمان و با به‌کارگیری قطعات اصلی و اورجینال انجام می‌پذیرد.

وجود خطوط عمودی یا افقی بر روی صفحه مانیتور تلویزیون:

بروز چنین اشکالاتی در تلویزیون ایکس ویژن به دلیل مشکلاتی است که در بخش پنل ایجاد شده است. به منظور حصول اطمینان از این وضعیت، بررسی‌های بیشتر توسط کارشناسان تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ضرورت دارد. در صورتی که خرابی پنل تأیید گردد، پنل با جایگزین اورجینال تعویض خواهد گشت. شما می‌توانید جهت بررسی عیوب ایجاد شده در تلویزیون ایکس ویژن به مرکز تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن مراجعه نمایید. کارشناسان حاضر در این مرکز پس از بررسی‌های اولیه و عیب‌یابی دستگاه، نسبت به ترمیم و تعمیر آن اقدام می‌نمایند.

خیس شدن پنل

در صورت خیس شدن تلویزیون می‌بایست بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و از روشن کردن مجدد آن خودداری نمایید. در صورتی که تلویزیون ایکس ویژن در زمان خیس شدن خاموش است آن‌را به همان حالت رها کرده و به هیچ عنوان روشن نکنید زیرا پنل های LCD و  LED به شدت در مقابل رطوبت آسیب‌پذیر هستند.

کم‌نور شدن LCD

بروز این اشکال مربوط به بک‌لایت و یا برد اینورتر دستگاه است. جهت انجام تعمیرات در این بخش حضور کارشناسان تعمیر تلویزوین ایکس ویژن ضروری است. شما می‌توانید جهت بررسی عیوب ایجاد شده در تلویزیون ایکس ویژن به مرکز تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن مراجعه نمایید. کارشناسان حاضر در این مرکز پس از بررسی‌های اولیه و عیب‌یابی دستگاه، نسبت به ترمیم و تعمیر آن اقدام می‌نمایند.

 

بیشتر بدانید : تعمیرات مانیتور

منبع : https://service-ir.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary

تعمیرات کامپیوتر

تعمیرات کامپیوتر

جهت تعمیرات کامپیوتر، تعمیرات مادربرد و تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر در این مرکز از دستگاههای حرفه ای تعویض چیپ مانند BGA Machine و بهترین قطعات و ابزار برای درآوردن و جا زدن استفاده میشود. کلیه قطعات مانند آرشیو بایوس مادربردها و آی سی های IO برای تعمیرات موجود میباشد. تعمیرات کارت وی جی ای VGA گرافیک کامپیوتر که ارزش تعمیر دارند نیز پذیرفته میشود.

در این مرکز تعمیرات مادربرد گیگا بایت (Gigabyte) ، تعمیر مادربرد اسوس یا ایسوز (ASUS) ،تعمیر مادربرد ایلایت (Elite Group ECS) ، تعمیرات مادربرد ام اس آی (MSI) ،تعمیر مین برد ازراک (Asrock)، تعمیرات تغذیه مادربرد، آلباترون (Albatron) ، تعمیرات مین برد لپ تاپ ، تعمیرات مادربرد سرور اچپی ، تعمیرات مادربرد اینتل (intel) ، تعمیرات مینبرد سرور و تعمیرات مین برد دستگاههای ATM و تعمیر مادربرد کامپیوترهای آل این وان ALL in one و تعمیر مادربرد مینی پی سی Mini PC انجام پذیر است.

تعمیرات کارت گرافیک هایی که ارزش تعمیر دارند پذیرفته می شوند. بطور کل تعمیر کارت گرافیک گیگابایت، تعمیر کارت گرافیک ایسوس، تعمیر کارت وی جی ای ایسوس، تعمیر گرافیک ام اس آی MSI  و تعمیر گرافیک آنبورد مادربرد با چیپست های Nvidia و Intel پذیرش می شود. بیشترین خرابی روی آی سی های حافظه کارت گرافیک و چیپست اصلی آن میباشد. شطرنجی شدن از بیشترین معایب کارت گرافیک است که در اثر کند شدن دور فن آن بوجود می آید.

موارد تعمیرات مادربرد کامپیوتر و لپ تاپ

  • تعمیرات مادربورد ( main board) تعویض چیپ جنوبی و آپدیت بایوس تعمیرات کامپیوتر
  • سرویس مادربرد کامپیوتر : تقویت خازن ها و اورکلاکینگ مادربورد و سیستم کولینگ (خنک کننده)
  • تعمیرات هارد (H.D.D) مکانیک، سیلندر و بورد و بد سکتور گیری و بازیابی اطلاعات هارد
  • تعمیرات کارت گرافیک (VGA): صفحه شطرنجی میشود.
  • تعمیر درایو DVD RW (مکانیک، بورد، الکترونیک) و تعمیر بلوری دیسک
  • برداشتن پسورد بایوس (BIOS) انواع مادربورد و لپ تاپ
  • تعمیرات پاور Power منبع تغذیه کامپیوتر
  • تعویض پایه CPU شکست
  • ​تعویض سوکت مادربرد (سوکت پردازنده)
  • تعمیرات کارت صدا (حرفه ای) و تعمیر کارت تی وی TV
  • تعمیرات بورد پرینتر، تعمیر برد فتوکپی ، فکس و ماشین های اداری
  • تعمیرات مادربرد لپ تاپ، تعمیر تغذیه لپ تاپ
  • تعمیرات کامپیوتر صنعتی (مخصوص دستگاهها و بانکها)
  • تعمیر مین برد سرور شامل برندهای اچ پی و اینتل
  • تعمیرات مودم، تعمیرات بورد مخابراتی، تعمیر هاب و سوییچ
  • تعمیرات ایسیو ماشین (تعمیر کامپیوتر خودرو)
  • تعمیرات بورد دستگاههای خاص

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: تعمیرات کامپیوتر

منبع : https://service-ir.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary

تعمیر PS4

تعمیر PS4

تعمیر PS4 در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری توسط تعمیرکاران خبره با بهترین و جدید ترین تجهیزات صنعت گیم موجود در بازار صورت میگیرد. در باب تعمیر PS4  جالب است بدانید سایت معتبر iFixit که در زمینه تحیلی سیستم ها و تعمیرات آنها فعالیت میکند بیان کرده است که کار تعمیر PS4سونی به دلیل آنکه قطعات با نظم و به سادگی در کنار هم چیده شده اند در مقایسه با سایر رقبا در صنعت گیم بسیار آسان است.

دستگاه PS4  جدید ترین کنسول بازی تولید شده ی شرکت سونی است که تا به امروز کمترین میزان خرابی را در میان دیگر کنسول های بازی سونی داشته است و با وجود ساختار نسبتا ساده این دستگاه ، امکان تعمیر آن در منزل نیز وجود دارد، اما بسیار بهتر است برای پیشگیری از تعمیرات ناشیانه و خرابی  بیشتر دستگاه، تعمیر آن را به مرکز نمایندگی ایکس ویژن بسپارید.

کارشناسان سایت iFixit به تعمیر PS4 امتیاز ۸ از ۱۰ را داده اند. بنابراین اگر دستگاه PS4 شما دچار خرابی شد آشفتگی زیادی برای تعمیرPS4  خود نخواهید داشت به ویژه با تعمیر PS4 سونی شما در نمایندگی ، توسط تعمیرکاران مجرب موجب می شود تا دلیل اشکال بوجود آمده در دستگاه به درستی شناسایی و به سرعت رفع گردد.

ویژگی های دستگاه PS4

در سال 2013 سونی با معرفی دستگاه پلی استیشن 4 گفت PS4 یک کامپیوتر سوپرشارژ شده است که میتواند تا مدت زمان طولانی در زمینه ی گرافیک و بازی بسیار جذاب و موفق باشد. در سال بعد سونی  تغییراتی جزئی اعم از کاهش مصرف برق، کاهش وزن و نویز را به دستگاه PS4 اعمال کرد. پلی‌استیشن 4 نسل هشتم سری خود و از یک پردازنده‌ی هشت‌ هسته‌ای AMD با معماری x86 در کنار هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و یک کارت گرافیک قدرتمند استفاده می‌کند؛ به‌علاوه پلی‌استیشن ۴،  دارای دسته‌ی بازی کاملا متفاوت و جذابی با نام DualShock 4 است.

از مواردی طبیعی که معمولا پیش می آید شکسته شدن دستگاه از کارخانه تا مقصد است اگر شما دستگاه تقریبا 2 میلیونی خود را شکسته دریافت کنید حتما بسیار ناراحت و عصبانی می شوید اما خوشبختانه سونی برای این مشکلات پشتیبانی ویژه ای دارد و به سرعت برایتان تعویض می کند . از مشکلات رایج مشاهده شده در تعمیر PS4 میتوان  HDMI ( روشن نشدن دستگاه PS4 ) و  Bricking ( آجر شدن دستگاه ) اشاره کرد.

اولین پلی استیشن در چه زمانی تولید شده است ؟

در سال 2013 سونی با معرفی دستگاه پلی استیشن 4 گفت PS4 یک کامپیوتر سوپرشارژ شده است که میتواند تا مدت زمان طولانی در زمینه ی گرافیک و بازی بسیار جذاب و موفق باشد. در سال بعد سونی  تغییراتی جزئی اعم از کاهش مصرف برق، کاهش وزن و نویز را به دستگاه PS4 اعمال کرد. پلی‌استیشن 4 نسل هشتم سری خود و از یک پردازنده‌ی هشت‌ هسته‌ای AMD با معماری x86 در کنار هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و یک کارت گرافیک قدرتمند استفاده می‌کند؛ به‌علاوه پلی‌استیشن ۴،  دارای دسته‌ی بازی کاملا متفاوت و جذابی با نام DualShock 4 است.

خرابی های رایج در تعمیر PS4

از مواردی طبیعی که معمولا پیش می آید شکسته شدن دستگاه از کارخانه تا مقصد است اگر شما دستگاه تقریبا 2 میلیونی خود را شکسته دریافت کنید حتما بسیار ناراحت و عصبانی می شوید اما خوشبختانه سونی برای این مشکلات پشتیبانی ویژه ای دارد و به سرعت برایتان تعویض می کند . از مشکلات رایج مشاهده شده در تعمیر PS4 میتوان  HDMI ( روشن نشدن دستگاه PS4 ) و  Bricking ( آجر شدن دستگاه ) اشاره کرد.

HDMI  در تعمیر PS4

PS4  را روشن میکنید ولی چیزی را نمایش نمی دهد یا در صفحه یک فلش آبی مشاهده میکنید. این مشکل که اغلب در تعمیر PS4 مشاهده شده، مربوط به HDMI است. با فشار دادن HDMI و تکان دادن آن این مشکل حل میشود. اما این راه تعمیر PS4 یک راه حل دائمی برای تعمیرPS4  شما نیست و شما باید به یک تعمیرکاران نمایندگی ایکس ویژن برای تعمیر PS4 خود مراجعه کنید.

BRICKING و تعمیر PS4

اگر دستگاه خود را روشن میکنید اما با روشن بودن دستگاه نتیجه ای در صفحه مشاهده نمیشود، به این حالت بریکینگ یا آجر شدن میگویند. برای تعمیر PS4   و حل این مشکل باید دستگاه PS4  را به حالت Safe Boot ببرید.

  • ابتدا کنسول را خاموش کنید.
  • هارد را از دستگاه جدا کنید.
  • مجددا دستگاه را روشن کنید. اگر این تعمیر PS4 به شیوه خانگی جواب نداد باید حتما به نمایندگی مراجعه کنید.
  • خرابی شایع CDRAM  -PS4  در تعمیر PS4

رایج ترین خرابی مشاهده  در تعمیر PS4  مربوط به دسته PS4 و خرابی CDRAM  چراکه بسیاری از مردم CD و DVD را  تمیز نکرده داخل دستگاه می گذارند و یا بیش از حد از این بخش PS4  کار میکشند به مرور باعث فرسودگی دستگاه می شود و نیاز به تعمیر PS4  خود پیدا می کنید.

منبع: https://service-ir.ir/

بیشتر بدانید: تعمیر ps4

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary

اموال معاف از مالیات بر ارث کدامند؟

اموال معاف از مالیات بر ارث کدامند؟

دانستنی‌های مربوط به قانون ارث

بخشی از اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در زمینه مالیات بر ارث است که از وراث متوفی نسبت به سهم‌الارث آنان و با توجه به نرخی که برای هر طبقه از وراث معین شده‌است وصول می‌شود. بر اساس قانون ارث اموال مشمول مالیات بر ارث که درنتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی یا فرضی انتقال می‌یابد، به شرح زیر مشمول مالیات می‌شود:

نسبت به سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار به‌استثناء موارد مندرج دربند (۲) این ماده و سودهای متعلق به آن‌ها و همچنین سود سهام و سهم‌الشرکه تا تاریخ ثبت انتقال به نام وراث و یا پرداخت و تحویل به آن‌ها به نرخ سه درصد.

نسبت به سهام و سهم‌الشرکه و حق تقدم آن‌ها یک و نیم (۱٫۵) برابر نرخ‌های مذکور در تبصره (۱) ماده (۱۴۳) و ماده (۱۴۳ مکرر) قانون مذکور طبق مقررات مزبور در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث

نسبت به حق الامتیاز و سایر اموال و حقوق مالی که دربندهای مذکور به آن‌ها تصریح نشده‌است، به نرخ ده درصد (۱۰%) ارزش روز در تاریخ تحویل یا ثبت انتقال به نام وراث

نسبت به انواع وسایل نقلیه موتوری، زمینی، دریایی و هوایی به نرخ دو درصد (۲%) بهای اعلامی توسط سازمان امور مالیاتی کشور در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث

نسبت به املاک و حق واگذاری محل (۱٫۵) برابر نرخ‌های مذکور در ماده (۵۹) قانون مالیات‌ها به مأخذ ارزش معاملاتی املاک و یا به مأخذ ارزش روز حق واگذاری حسب مورد، در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث

نسبت به اموال و دارایی‌های متعلق به متوفای ایرانی که در خارج از کشور واقع‌ شده‌ است پس از کسر مالیات بر ارثی که از آن بابت به دولت محل وقوع اموال و دارایی‌ها پرداخت شده‌است به نرخ ده درصد (۱۰%) ارزش ماترک که مأخذ محاسبه مالیات بر ارث در کشور محل وقوع مال قرارگرفته‌است. در صورت عدم شمول مالیات بر ارث در کشور مذکور به مأخذ ارزش روز انتقال یا تحویل به نام وراث

وراث ازنظر قانون مالیات‌های مستقیم به سه‌طبقه تقسیم می‌شوند:

ابتدا وراث طبقه اول که عبارت‌اند از پدر، مادر، زن، شوهر، اولاد و اولاد اولاد هستند.

سپس وراث طبقه دوم قرار دارند که شامل اجداد، برادر، خواهر، و اولاد آن‌ها می شود

و بعد از آن، وراث طبقه سوم قرار دارد که شامل عمو، عمه، دایی، خاله و اولاد آن‌ها است.

چه اموالی از پرداخت مالیات معاف هستند.؟

اموالی که از پرداخت مالیات معاف هستند، عبارت است از:

وجوه بازنشستگی و وظیفه و پس‌انداز خدمت و مزایای پایان خدمت، مطالبات مربوط به خسارت اخراج، بازخرید خدمت و مرخصی استحقاقی استفاده ‌نشده و بیمه‌های اجتماعی و نیز وجوه پرداختی توسط مؤسسات بیمه یا بیمه‌گزار و یا کارفرما از قبیل انواع بیمه‌های عمر و زندگی، خسارت فوت و همچنین دیه و مانند آن‌ها حسب مورد که یکجا و یا به‌طور مستمر به ورثه متوفی پرداخت می‌شود.

اموالی که برای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای مذکور در ماده (۲) قانون مالیات‌ها مورد وقف یا نذر یا حبس واقع شود البته به‌شرط تأیید سازمان‌ها و نهادهای مذکور.

اثاثیه منزل محل سکونت متوفی

اموالی که جزء ماترک متوفی بوده و طبق قوانین یا احکام خاص، مالکیت آنها سلب و یا بصورت بلاعوض در اختیار اشخاص موضوع ماده (۲) قانون مالیات‌ها قرارگیرد با تأیید اشخاص مزبور مشمول مالیات بر ارث قرار نمی‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در بخش مالیات بر ارث توسط قانون‌گذار مورد اصلاح قرارگرفته، موضوع امکان صدور گواهی پرداخت مالیات برای هر یک از اموال متوفی به‌صورت مجزاست. بدین معنی که درگذشته وراث مکلف بودند که مالیات بر ارث اموال را قبل از انتقال آن‌ها به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند که گاهی این امر مشکلات عدیده‌ای را برای وراث متوفی ایجاد می کرد. امروزه این نقیصه قانونی برطرف شده، بدین ترتیب که تنها زمانی که اموال متوفی انتقال می‌یابد، مالیات آن هم وصول می‌شود.

بنابر قانون، درصورتی‌که ارزش روز کلیه ماترک متوفی کمتر از دیون محقق متوفی، واجبات مالی و عبادی و هزینه کفن‌ودفن باشد، اموال و دارایی‌های متوفی مشمول مالیات موضوع ماده (۱۷) قانون مالیات‌ها نخواهدشد و مالیات‌های پرداختی ماده مذکور با ارائه اسناد و مدارک مثبته به پرداخت‌کننده مسترد خواهد شد. درصورتی‌که ارزش روز ماترک بیشتر از دیون محقق متوفی، واجبات مالی و عبادی و هزینه‌های کفن‌ودفن باشد، در این صورت موارد مزبور به ترتیب از ارزش روز اموال و دارایی‌های موضوع‌بندهای (۱)، (۲)، (۳)، (۴) و (۵) ماده (۱۷) قانون مذکور کسر و مازاد ماترک حسب مورد به مأخذ مقرر در ماده مزبور مشمول مالیات خواهد شد و اضافه‌مالیات‌های پرداختی موضوع ماده (۱۷) با ارائه اسناد و مدارک مثبته به پرداخت‌کننده مسترد خواهد شد.

همچنین درصورتی‌که کل ماترک یا بخشی از آن مطابق بندهای الف و ب مشمول مالیات نباشند، اداره امور مالیاتی موظف است گواهی لازم مبنی بر بلامانع بودن ثبت یا انتقال یا پرداخت یا تحویل اموال و دارایی غیرمشمول متوفی به وراث را حسب موارد مذکور در ماده (۱۷) قانون مالیات‌های مستقیم به‌عنوان مراجع ذیربط صادر کند. همچنین بدهی متوفی در صورتیکه مستند به مدارک و اسناد مثبته قانونی بوده و اصالت آن مورد تأیید اداره امور مالیاتی صلاحیت‌دار قرار گیرد قابل کسر از ماترک خواهد بود. براساس تبصره (۲) ماده (۱۷) قانون مالیات‌ها، نرخ‌های مذکور فقط برای طبقه اول در نظر گرفته‌شده و چنانچه وراث شامل طبقه دوم و سوم باشند، نرخ‌های مذکور در این ماده به ترتیب دو و چهار برابر خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: مالیات بر ارث

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary

پرستاری از کودک به چه معناست؟

پرستاری از کودک به چه معناست؟

خانواده ها به دلیل مشغله های زیاد روزمره همواره نیازمند افرادی هستند که بتوانند با خیال راحت کودکان عزیزشان را به آن ها بسپارند یا چنانچه مادر از پس مسئولیت های کودک یا کودکان(به خصوص چند قلو ها)بر نمی آید نیازمند یک فرد کمکی می باشند.امروزه با تغییر شیوه زندگی اکثر مادر و پدرها برای تامین نیاز های زندگی هر دو شاغل می باشند در نتیجه وقت رسیدگی به کودکان به صورت تمام و کمال را ندارند.کودکان زیر 5 سال به شدت نیازمند فردی برای وقت گذاشتن و بازی کردن با آنها می باشند.برای حل این معضل پرستار کودک پیشنهاد می شود. پرستار کودک فردی باتجربه و دانش بالایی در ضمینه پرستاری از کودک می باشد. در خدمات پرستاری از کودک فرزند شما طبق برنامه ریزی دقیق و تفکیک شده و در چهار چوب تعیین شده رشد می کند .پرستاران کودک بر اساس نوع نیاز خانواده ها و مشخصات کودکان فرستاده می شوند.مشخصات کودکان شامل مواردی همچون سن،قد،وزن،وضعیت روحی و جسمانی ،داشتن بیماری های خاص و ... می باشد.پرستاران کودک همواره آموزش ها و دوره های پرستاری را دیده اند و دارای مدرک می باشند.پرستار باید بتواند در شرایط بحرانی بهترین تصمیم گیری ها را انجام دهد و همواره از کودکی که پرستاری می کند به چشم فرزند خود نگاه کند همچنین تمام تصمیم گیری هایی که برای کودک انجام می دهد باید در راستای پیشرفت و تکامل کودک باشد.پرستار کودک باید برای تمام سنین کودک سلامت بهداشتی کودک را فراهم کند زیرا سیستم ایمنی کودک هنوز تکامل نیافته و در برابر خطر های احتمالی بسیار آسیب پذیر می باشد. قبل از درخواست پرستار کودک همواره باید مشاوره های لازم جهت انتخاب مناسب ترین فرد با مشخصه های سازگار با کودک انجام شود.همچنین بهتر است پس از انتخاب پرستار، مادر در کنار او باشد تا پرستار با شرایط تربیتی خانواده آشنا شود و بتواند کارش را بدون نقص انجام دهد.

ویژگی‌های پرستار کودک

کودک همواره از بدو تولد از رفتار اطرافینش الگو برداری می کند.تصویر بسیاری از خانواده ها از پرستار کودک تنها فردی است که به کودک غذا بدهد و او را تر و خشک کند.اما همواره یک نفر نیاز است که بتواند خدمات پرستاری را به صورت دائم برای کودک انجام دهد و کودک بتواند از او بهترین الگو برداری ها را انجام دهد.بهترین سن برای پرستار کودک بین 28 تا 45 سال می باشد.پرستارانی که خودشان مادر شده اند و یا تجربه نگهداری از کودک را داشته اند گزینه مناسب تری محسوب می شوند.پرستار کودک باید بسیار صبور باشد و بتواند با کودک ارتباط برقرار کند تا بتواند در شرایط مختلف کودک را درک کند و رسیدگی های لازم جهت رفع مشکل کودک را انجام دهد.پرستار کودک باید ذاتا عاشق آن ها بوده و از وقت گذاشتن با آن ها لذت ببرد نه اینکه از روی اجبار این شغل را انتخاب کرده باشد.

همانطور که بازی در کودکان نقش مهمی در رشد آن ها دارد پرستار کودک می تواند بازی های خلاقانه با کودک شما انجام دهد. پرستار کودک با توجه به سن کودک شما توانایی انجام بازی های مختلف را دارا می باشد برای نمونه کودک زیر 6 ماه مشغول اشنایی با محیط می باشد و پرستار کودک باید محیط اطراف کودک را به او آشنا کند . از سن 6 ماه به بالا پرستار کودک برای کمک به حس شنوایی و تکلم کودک برای آن قصه می خواند و در کودکان 4 تا 7 سال تلاش به آموزش مهارت های اجتماعی و برقراری ارتباط  با دیگران همچنین آموزش اولیه حروف الفبا،خواندن و نوشتن را انجام می دهد.نیاز های کودکان در سنین مختلف را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

گروه سنی زیر 6 ماه

کودک تازه متولد شده نیازمند مراقبت بسیار دقیق می باشد.او تحرک چندانی ندارند در عوض با چشم هایش تمام دنیا را کندوکاو می کند. اسباب بازی هایی که تضاد رنگی قابل توجهی دارند بینایی فرزندتان را تحریک می کنند، و همچنین سبب تکامل مهارت های حرکتی کودک می شوند.وظیفه پرستار آشنایی کودک با محیط اطراف و آموختن مسائل ابتدایی می باشد.

گروه سنی شش ماه تا 1 سال

در این بازه زمانی کودک شما تلاش به راه رفتن می کند در نتیجه پرستار باید به روش های مختلف از جمله گرفتن دست کودک یا کمک در برخواستن یا نشستن او تلاش در آموزش راه رفتن کودک نماید .همچنین قدرت شنوایی و تکلم او در حال تکامل می باشد. پرستار کودک با توجه به توانایی و دانش خود می داند که برای نمونه با خواندن قصه می تواند به قدرت شنوایی و تکلم کودک کمک نماید.

گروه سنی 1 تا 3 سال

در این بازه سنی کودک علاوه بر توانایی راه رفتن می تواند از پله ها بالا برود و حتی می تواند بدود.پس یاید بسیار مراقب او باشیم تا به جایی برخورد نکند و آسیب ببیند .در این محدوده سنی کودک می تواند خودش لباس بپوشد اما در بستن دکمه ها به مشکل بر می خورد و نیازمند کمک می باشد.او می تواند بعضی غذا ها رو به تنهایی بخورد اما همواره باید مراقب او بود تا اتفاقی برایش نیفتد.

گروه سنی 3 تا 5 سال

مهارت در حرکت کودک روز به روز کامل می شود.برای مثال اگر قبلا برای هر پله مکث می کرد و بعد دوباره قدم بعدی را بر میداشت حال بدون وقفه پله ها را بالا می رود .در این بازه علاقه کودک به بازی های فکری زیاد می شود همچنین او سعی در تشخیص رنگ ها دارد و آموزش رنگ های مختلف بسیار تاثیر گذار است.در این بازه علاقه کودک به چیز های نوشتاری زیاد می شود پس می توان آموزش های ابتدایی الفبا رو نیز به او داد.

گروه سنی 5 تا 7 سال

فعالیت فیزیکی و تغذیه درست از مهم ترین نشانه های کودک سالم است. موسسه پرستاری مهرگان بازی مهمترین شکل فعالیت فیزیکی محسوب می شود و بهترین راه برای بروز و رشد استعداد او به شمار می رود.کودک با بازی کردن به توانایی ها،ضعف ها،نکات مثبت و منفی خود پی می برد.همبازی شدن با کودک علاوه بر دلگرمی دادن به باعث تکمیل اطلاعات شما در خصوص ویژگی های کودک می شود.با درک بهتر کودک و فهمین نقاط ضعف او و کمک در برطرف کردن مشکلات و تقویت استعداد ها،می توان نقش موثری در رشد کودک داشت.در این بازه سنی می توان الفبا را تکمیل از گذشته به کودک آموزش داد تا با رفتن کودک به درسه ،کودک حس بهتری نسبت به دروس داشته باشد و حضور در مدرسه برای او از روی علاقه باشد. در تمام رده های سنی بالا وجود مادر یا پدر الزامی می باشد اما همانطور که گفته شد بدلیل مشکلات مختلف،خانواده ها نمی توانند وقت خود را آنچنان که باید و شاید در اختیار عزیزانشان قرار دهند.برای حل این مشکل به شما خدمات پرستاری از کودک در منزل معرفی می گردد.پرستاران ما از فیلتر های مختلف عبور کرده و سعی در براورده کردن نیاز کودکان شما زیر نظرتان و در جهت رشد و نمو آن ها می کنند.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: پرستار کودک

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary

وظایف پرستار سالمند در منزل

وظایف پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند به شخصی گفته می‌شود که بصورت کلی وظیفه نگهداری، مراقبت و انجام امور شخصی سالمند در منزل را به عهده دارد. پرستاران سالمند از نظر تخصص و تحصیلات به چند دسته: مراقب و نگهدار، بهیار، پرستار طبقه‌بندی می ‌شوند که با توجه به شرایط جسمانی سالمند می‌توانند به وی خدمات ارائه کنند. موسسه پرستاری مهرگان بطور مثال اگر پدر و مادر عزیز شما به لحاظ جسمانی در سلامت هستند و صرفا برای انجام امور شخصی و منزل خود نیاز به کمک و همراهی دارند، مراقب سالمند به خوبی از عهده انجام چنین اموری برخواهد آمد. اما گاها سالمند در منزل مشکلات فیزیکی دارد که نیازمند مراقبت‌های پرستاری در منزل است. در اینصورت نیاز به یک بهیار و یا پرستار متخصص در منزل بوده تا امور درمانی و پزشکی ایشان را در خانه به انجام رساند.

استحمام سالمند و رسیدگی به نظافت شخصی

یکی از کارهایی که انجام آن در زمان کهولت سن به دلیل کمبود بنیه و یا گاها مشکلات حرکتی برای سالمندان بسیار مشکل است، استحمام و انجام امور مربوط به نظافت شخصی، رفتن به توالت و یا مرتب کردن و سلمانی موها می‌باشد. بعضی از سالمندان به دلیل مشکلاتی همچون بی اختیاری در ادرار و … نیاز به پوشک شدن دارند، که این مورد نیز در حیطه وظایف پرستار سالمند می‌باشد.

استحمام سالمند در منزل

مراقبت و نگهداری از سالمند، برقراری یک ارتباط دوستانه و صمیمی با سالمند یکی از مهمترین وظایف پرستاران سالمند می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود تا عزیزان شما کمتر در معرض افسردگی‌های دوران سالمندی قرار بگیرند.

اوقات فراغت سالمند

یکی از نیازهای اساسی دوران سالمندی، نیاز به تفریح و حضور در اجتماع است. با توجه به توافقات انجام شده مراقب سالمند  می‌تواند در ساعات مشخصی از روز سالمند را در بیرون از منزل همراهی کند و همراه وی به پارک و گردش بروند. علاوه بر این پرستار می‌تواند در فعالیت‌های سرگرم کننده درون منزل همچون، تماشای فیلم، کتاب‌خوانی، حل جدول، مرور خاطرات و تماشای آلبوم ‌های قدیمی سالمند را همراهی نماید.

 انجام امور خانه و خدمتکاری در منزل

مراقب علاوه بر نگهداری از سالمند، امور منزل را برای ایشان انجام می‌دهد. این فعالیت‌ها شامل، پخت غذا مناسب با رژیم غذایی وی، امور نظافت و تمیز کردن منزل، شستشوی ظروف و پذیرایی از مهمانان وی می‌باشد.

انجام امور اداری و مالی سالمند

در صورت درخواست خانواده و با مجوز کتبی از سوی ایشان، پرستار می‌تواند امور اداری و حتی مالی وی را نیز انجام دهد. انجام خرید برای منزل، پرداخت شارژ ساختمان، پرداخت قبوض آب و برق و گاز و نیز سایر امور بانکی از جمله وظایف یک پرستار سالمند می‌تواند باشد.

رسیدگی به وضعیت درمانی سالمند در منزل

در صورتیکه سالمند تحت نظر پزشک باشد و از داروهای خاصی استفاده می‌کند، پرستار طبق زمانبندی مشخص شده توسط پزشک معالج دارو را به بیمار یادآوری می‌کند و وظیفه دارو دادن به وی را برعهده خواهد داشت. علاوه بر این پرستار سالمند موظف است در صورت نیاز بصورت روزانه و هفتگی فشار خون و یا میزان قند خون وی را اندازه‌گیری نماید.

منبع: پرستار متخصص سالمند

کلیک کنید: پرستار کودک

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hasty safary