خوردنی هایی که خیلی راحت تمرکز کودک را افزایش می دهد

والدین و پرستار کودک برای اینکه بتوانند دقت کودکتان را افزایش دهید به تغذیه اش اهمیت دهید از مواد غذایی مفید و مقوی استفاده کنید که موجب بالا رفتن تمرکز در کودک شود.

5 غذایی که به کودک شما کمک می کند بهتر تمرکز کند و دقت او را بالا ببرد.

در صورتی که می خواهید که به کودکتان کمک کنید که در طول روز بیشتر تمرکز کند و بهتر روی موضوعی کار کند ؟ سعی کنید این پنج غذای فوق العاده که در ادامه مقاله عنوان شده است را به رژیم غذایی آن ها اضافه کنید چرا که یک رژیم غذایی متعادل و صرف زمان زیادی برای بازی کردن خارج از منزل بهترین راه برای حفظ سلامت فرزندان در تمام طول سال است . بالا بردن تمرکز کودک با خوراکی های مغذی را در نمناک ببینید.

- برای هر کودک یک تخم مرغ در روز مصرف شود:

تخم مرغ نه تنها مقدار زیادی از پروتئین را فراهم می کنند بلکه منبع عالی آهن ، فولات ، ویتامین A و D است که نقش مهمی در رشد و پیشرفت دارند .

تخم در برنامه غذایی کودک چگونه مصرف شود ؟

یک تخم مرغ آب پز یک وعده ناهار خوب است . اما اگر می خواهید خلاقیت بیشتری داشته باشید ، پس کوکی ، فریتاتا ، املت دستورپخت های مبتنی بر تخم مرغ خوش مزه هستند که می توانند شامل بسیاری از سبزیجات سالم نیز باشند .

- آجیل برای زمان میان وعده موثر در افزایش تمرکز کودک:

به جای میان وعده هایی با قند زیاد ، یک مشت آجیل یک میان وعده سالم و رضایت بخش است ، آجیل ها سرشار از پروتئین هستند و توصیه می شود که هر کس هر روز یک مشت از آجیل ها ، مانند بادام زمینی ، بادام یا بادام هندی بخورد .

آجیل در برنامه غذایی کودک چگونه مصرف شود ؟

در صورتی که کودکانتان میل به خوردن آن ها به تنهایی ندارد آن ها را به سالاد اضافه کنید و یا در زمان شام با سیب زمینی سرخ کرده مخلوط کنید . کره بادام زمینی نیز جزء آجیل حساب می شود ، اما مطمئن شوید که هیچ ماده تند و زننده ای به آن اضافه نشده است و کودک شما به آن آلرژی ندارد .

شما می توانید آن را به بیسکوییت یا داخل ساندویچ اضافه کنید یا آن ها را روی تکه های سیب بمالید . بسیاری از کودکان به آجیل حساسیت دارند ، پس قبل از اینکه از آنها به عنوان خوراکی مدرسه استفاده کنید، حتما با معلم او هماهنگ کنید.

 - بلوبری برای صبحانه:

برای کودک روز را با بلوبری شروع کنید، چون این یک قدم در مسیر درست است ، بلوبری به عنوان یک غذای فوق العاده به دلیل مزایای بسیار که از جمله آن ها بهبود حافظه است ، مورد توجه قرار گرفته است .

بلوبری در برنامه غذایی کودک چگونه مصرف شود ؟

بلوبری یک غذای فوق العاده سبک است که می تواند به صبحانه کودک شما اضافه می شود . آن را به مخلوط غلات ، فرنی ، ماست یا اسموتی میوه اضافه کنید ، یا فقط آن را به عنوان یک میان وعده بخورید !

  • مقداری آووکادو خرد کنید:

آووکادو عالی است برای اینکه نه تنها پر از مزایای تغذیه ای است ، بلکه پتاسیم موجود در آووکادو با مبارزه با خستگی به افزایش تمرکز نیز کمک می کند. آووکادو به افزایش آرامش نیز مرتبط است. چون آن ها پر از ویتامین B برای از بین بردن استرس هستند .

آووکادو در برنامه غذایی کودک چگونه مصرف شود ؟

آووکادو را با مقداری گوجه فرنگی و آب لیمو برای تهیه گواکامولی خرد کنید . کودکان می توانند آن را به عنوان چاشنی با هویج بخورند . آن را روی ساندویچ خود بریزید یا آن را به عنوان چاشنی برای سیب زمینی پخته استفاده کنید .

  • سبزیحات با برگ سبز تیره در شام کودک مصرف شود:

کودکان 4 تا 8 ساله باید یک فنجان و کودکان 2 تا 3 ساله نصف فنجان سبزی با برگ سبز تیره در هفته بخورند . سبزیجات با برگ تیره حاوی آنتی اکسیدان ها و کاروتئید های تقویت کننده قدرت مغز و هم چنین ویتامین های B هستند که به شما کمک می کنند تا تمرکز کنید و برای سلامتی کلی مغزتان مفید هستند .

سبزیجات در برنامه غذایی کودک چگونه مصرف شود ؟

در صورتی که کودک شما سبزیجات سبز خود را بو می کند ؟ سعی کنید آن ها را با تخم مرغ ناهار بخورید و یا کلوچه های طعم دار را تهیه کنید . در هنگام شام ، سبزیجات سبز را می توان به پاستا و سبزیجات برگر تبدیل کرد .