توصیه هایی برای مسافرت سالمندان

طی تحقیقات انجام شده برای اینکه سالمندان به راحتی به مسافرت بروند خانواده و پرستار سالمند باید این نکات را به درستی رعایت کند.

سالمندان باید با احتیاط به سفر بروند و اغلب سفر رفتن آنها با دشواری هایی همراه خواهد بود ولی با این وجود سفر برای روحیه سالمند بسیار مفید و لازم می باشد و او را مدتی از یک نواختی و کسالت روزمره گی نجات می دهد .با توجه به اینکه سفر لازمه زندگی است ، در صورتی که سالمند هستید یا سالمندی در منزل دارید لازم است به این نکات توجه کنید وسپس برای مسافرت آماده شوید …

  • در صورت ناراحتی قلبی سفر هوایی ممنوع!

در صورتی با بیماری فشارخون، سکته قلبی و یا نارسایی قلبی مواجه هستید با هواپیما به مسافرت نروید و حدالامکان با خودروی شخصی یا قطار به سفر بروید .

  • مسافرت به شهرهای خیلی سرد یا خیلی گرم ممنوع!

اشخاص سالمند باید به شهرهایی که دمای خیلی پایین یا خیلی بالایی دارند سفر نکنند برای اینکه بالا رفتن ناگهانی دمای هوا موجب کمم شدن آب بدن سالمند و افزایش ضربان قلب او می شود و از طرفی سرمای زیاد هم باعث افزایش فشار خون می شود که برای سالمند با سابقه سکته قلبی بسیار خطرناک می باشد

  • پیش از رفتن به سفر با پزشک تان مشورت کنید

سالمندی که به بیماری دیابت مبتلا می باشد در صورتی که بیماری اش به ثبات رسیده باشد می تواند به سفر برود و لازم است قبل از آن با پزشک مشورت کند .

  • در سفر رژیم غذایی خودتان را رعایت کنید و مواظب غذاخوردن تان باشید

در طی سفر مانند منزل غذاهای رژیمی با چربی و نمک محدود نوش جان کنید تا بیماری چربی خون ، فشارخون و قندخون سالمند با چالش روبه رو نشود .

  • در سفر داروهایتان را فراموش نکنید

حتما داروهایتان را همراه داشته باشید و از داروهای خواب در طی سفر استفاده نکنید . راه رفتن زیاد ، حمام کردن با آب زیر ۲۰ درجه ، زیر آفتاب ماندن و پرخوری سالمند توصیه نمی شود.

  • بهتر است سالمند رانندگی نکند

در صورتی که سالمند پشت فرمان نشسته و ناگهان دچار درد در ناحیه سینه شد ، باید رانندگی را متوقف کند و به خودش فشار نیاورد . در صورتی که سالمند مجبور شد که راننده باشد هر دو ساعت یک بار توقف کند و هرگز در شب رانندگی نکند .

  • از قبل برای سفر آماده شوید

سالمندان باید از یک ماه قبل از سفر وضعیت سلامت شان را کنترل کنند تا در صورت نیاز پزشک آزمایش هایی را انجام دهد و سلامت قلب و اندام های حیاتی سالمند سنجیده شود

  • سفرهای طولانی نروید

سفر سالمند به وضع سلامتی و جسمانی او مرتبط است اما در کل سفرهای طولانی برای سالمندان توصیه نمی شود.

مزایا پرستار سالمند