پرستار سالمند و ارتباط با والدین سالمند:

با افراد سالمند صحبت کردن در مورد شرایط زندگی آنها و همچنین قبولاندن آنان به نیازشان به تغییر راحت نیست. ارتباط برقرار کردن با سالمند بسته به میزان صمیمیت با والدین سالمند تفاوت دارد و همچنین این رابطه به شرایط جسمانی، روحی و احساسی والدین بستگی دارد. از این رو پرستار سالمند باید روش های ارتباطی با فرد سالمند را به خوبی بشناسد. بسیاری از افراد به خاطر جلوگیری از بحث و دلخوری که امکان دارد اتفاق بیافتد از صحبت در مورد چنین موضوعاتی صرف نظر می کنند در صورتی که صحبت با والدین سالمند با آرامش و مهربانی در مورد آرزوها، توانایی ها و گزینه هایی که در آینده دارند می تواند موجب تصمیم گیری بهتر و آرامش خاطر آنها شود.

بهتر است صحبت ها در هنگامی که والدین توانایی انتخاب دارند و در شرایط جسمانی بهتری هستند صورت بگیرد تا تصمیمی عاقلانه نسبت به آینده والدین گرفته شود، خواه این تصمیم منجر به رفتن به خانه سالمندان و یا مراقبت از سالمند درمنزل باشد.

برای صحبت بهتر با والدین سالمند و همچنین به کارگیری مؤثر پرستار در زیر توصیه هایی ارائه شده است:

  • به والدین سالمند اطمینان بدهید که برای رفع مشکلاتشان به آنان کمک می کنید و احساسات خودتان را با آنها در میان بگذارد. به سالمند این اطمینان را بدهید که رفتن به خانه سالمند و یا استخدام پرستار به معنی قطع ارتباط شما با آنان نیست.
  • به سالمند کمک کنید تا با تغییراتی که پیش آمده سازگار باشد و با شرایط جدید کنار بیاید. پرستار سالمند باید توانایی تطبیق با سالمند شما را داشته باشد.
  • به نیازها و شرایط خود توجه کنید و صادقانه با والدین خود در مورد مقدار زمان و انرژی که در توان دارید صحبت کنید.
  • به آن ها کمک کنید تا آنجا که ممکن است خود کنترل تصمیماتی را که می گیرند دردست بگیرند و به انتخاب آن ها تا جایی که ممکن است احترام بگذارید. اگر مورد نظرشان پرستار سالمند است حتی المقدور از پرستار سالمند استفاده کنید

اگر این صحبت های پرستار موثر واقع نشد و واکنش مناسبی از سوی والدین دریافت نگردید بهترین راه این است که آنها را تشویق کنید با مؤسسه مهرگان تماس حاصل گرفته و از نظریات کارشناسان موسسه بهره مند شوند.